tirsdag 10. mars 2009

Indisk Tikka masala

Min sønn er veldig glad i tikka masala, de ferdige toro-pakkene. Dette er veldig dyr mat og det skal kyllingfilet til, som vi bruker. Alt dyrt.

Jeg bruker å dele kjøttet i små biter , litt mindre mengde enn det som står på pakken. Med å tilsette litt mere vann og melk enn det som står bruker jeg litt maizena som tykkningsmiddel. I risen har jeg i litt vanlig hvit ris jeg har i tillegg , pass på at det er en som trenger samme koketid.
Med å lage en liten salat og kanskje hvitløksbrød fra firstprise eller pitabrød er det et kjempegodt måltid. Ingen vet at jeg har fikset og trikset for å til mest mulig og en pakke holder godt til 4 stk enda gutta her spiser mye. Husk å bruke litt eller alt av krydderet som følger med i kjøttgryta, ( hvis du tåler det da) for smaken.

God appetitt!

1 kommentar:

  1. På denne og andre gryter er det fint å raspe oppi et par gulrøtter for å drøye maten enda litt. Sunt er det også!

    SvarSlett